منابع  

نوع منبع




گروه













مولف
Data pager
Data pager
rtl
تعداد نمایش در هر صفحه
PageSizeComboBox
select
تعداد رکوردهای موجود: 74
مدیریت کیفیت داده (1)
منتشر شده در تاریخ : ۰۵ / ۱۲ / ۱۳۹۵| نوع منبع : اینفو پیک| گروه: کیفیت داده مولف محمد جواد سخایی,
براساس مطالعات انجام شده توسط موسسه گارتنر بیش از 40 درصد طرح های کسب و کار هرگز به اهداف خود دست پیدا نمی کنند . یکی از مهمترین دلایل ، کیفیت ضعیف داده هم در مرحله برنامه ریزی و هم در مرحله اجرای طرح های کسب و کار است . تاثیر کیفیت پایین داده در حوزه های مهمی همچون فرآیندهای کسب و کار ، بهره وری و تصمیم گیری در یک سازمان موضوعی نیست که بتوان به سادگی از آن گذشت چراکه اثرات آن هم دامن سیستم های عملیاتی را خواهد گرفت و هم سیستم های تحلیلی را بی نصیب نخواهد کرد .

ضرورت نوسازی بافت های فرسوده مدیریت داده در شرکت های تلکام(1)
منتشر شده در تاریخ : ۲۲ / ۱۱ / ۱۳۹۵| نوع منبع : مقاله| گروه: سایر مولف محمد جواد سخایی,
فناوری اطلاعات می بایست به عنوان یکی از بازیگران کلیدی نقش مهمی را در توانمندسازی یک کسب و کار برعهده بگیرد ولی اگر در تعریف این نقش و ایجاد معماری لازم در تمامی لایه های فرآیند ، داده ، برنامه و زیرساخت به درستی اقدام نشود نه تنها این بازیگر نمی تواند به درستی نقش خود را در زمین کسب وکار بازی کند بلکه این احتمال نیز وجود خواهد داشت که به دروازه خودی نیز گل بزند و به عاملی مهم در شکست یک کسب و کار تبدیل گردد . هر گونه تحول دیجیتال در شرکت های تلکام مستلزم ایجاد و مدیریت یک فونداسیون قوی و مدرن داده است . همین موضوع باعث شده است ضرورت نوسازی بافت های فرسوده مدیریت داده در شرکت های تلکام در کانون توجه قرار گیرد.

کاربرد کلان داده در شرکت های تلکام (2)
منتشر شده در تاریخ : ۲۵ / ۱۰ / ۱۳۹۵| نوع منبع : مقاله| گروه: داده های عظیم مولف محمد جواد سخایی,
نظیر هر فناوری جدید ، فناوری کلان داده نیز دارای برندگان و بازندگانی خواهد بود . شرکت های تلکام می توانند یکی از برندگان این فناوری باشند ، چرا که بر روی یک گنج پنهان از داده نشسته اند که اگر به درستی و با بکارگیری راه حل های کلان داده به درستی مدیریت گردند ، شاهد تحولات اساسی در شرکت های تلکام و در حوزه های مختلف عملیاتی آنها خواهیم بود . تحولاتی که نمونه های بارز آن را می توان در شرکت های تلکام پیش رو در سطح جهان مشاهده کرد.

کاربرد کلان داده در شرکت های تلکام (1)
منتشر شده در تاریخ : ۲۴ / ۱۰ / ۱۳۹۵| نوع منبع : مقاله| گروه: داده های عظیم مولف محمد جواد سخایی,
شرکت های تلکام برای به دست آوردن بینش از بهمن داده ئی که در اختیار دارند ، به طور فزاینده ای به دنبال استفاده از راه حل های کلان داده و تجزیه و تحلیل می باشند تا در عمل بتوانند داده را به بینش ارزشمند و قابل اقدام برای کسب و کار تبدیل کنند. این اعتقاد در شرکت های تلکام ایجاد شده است که کلان داده دارای پتانسیلی بالقوه است و می تواند به عنوان بازیگری مهم ، نقشی حیاتی به منظور تامین اهداف کسب وکار، ارتقای رشد ، بازدهی بیش تر و سودآوری در بین تمامی زنجیره ارزش تلکام را ایفا کند.

متداولترین اشتباهات تجزیه و تحلیل مشتری
منتشر شده در تاریخ : ۰۴ / ۱۰ / ۱۳۹۵| نوع منبع : مقاله| گروه: تجزیه و تحلیل مولف محمد جواد سخایی,
جمع آوری ، تحلیل و تصمیم گیری به کمک داده ، هسته مرکزی تجزیه و تحلیل مشتری است. سوخت موتور تصمیم گیری می بایست بگونه ای انتخاب شود که قادر به تولید بینش درست باشد . نیل به نتایج مطلوب در تجزیه و تحلیل مشتری بسیار حائز اهمیت است ، چراکه بسیاری از تصمیمات استراتژیک و تاکتیکی در یک سازمان به استناد به آنها اتخاذ می گردد. در این مطلب با متداولترین اشتباهات و یا عواملی که باعث نتایج نامطلوب و ضعیف در تجزیه و تحلیل مشتری آشنا خواهیم شد .