منابع  

نوع منبع




گروه













مولف
Data pager
Data pager
rtl
تعداد نمایش در هر صفحه
PageSizeComboBox
select
تعداد رکوردهای موجود: 79
چرا و چگونه می بایست تغییر کرد؟
منتشر شده در تاریخ : ۲۷ / ۱۲ / ۱۳۹۵| نوع منبع : مقاله| گروه: سایر مولف محمد جواد سخایی,
عصر حاضر را می توان به جرات دوران تغییرات نام گذاری کرد. امروزه ما شاهد بروز تحولات با شتاب بالا در حوزه های مختلف کسب و کار می باشیم . کافی است برای لحظاتی به محیط پیرامون خود نگاه کنیم تا اثر این تغییرات را در جنبه های مختلف کاری و شخصی خود مشاهده کنیم . هر یک از ما در طی روز و در زمینه های مختلفی با این سخن آشنا برخورد کرده ایم که "همه چیز تغییر کرده است و یا در حال تغییر است و تنها تغییر است که ثابت باقی می ماند "

مدیریت کیفیت داده (5)
منتشر شده در تاریخ : ۲۶ / ۱۲ / ۱۳۹۵| نوع منبع : اینفو پیک| گروه: کیفیت داده مولف محمد جواد سخایی,
اگر از هر شرکت زنده و پویا  رمز موفقیت و ماندگاری آنها را جویا شویم ، با پاسخ های متعددی مواجه خواهیم شد. داشتن یک استراتژی زنده و هوشمند ، محاسبه دقیق ریسک ها ، بودجه بندی دقیق ،استقرار یک نظام مدیریت تغییرات با هدف بهبود مستمر و هدفمند ،  سرمایه های انسانی ماهر و متعهد به اهداف استراتژیک سازمان ، فرآیندهای عالی ، اتمسفر فرهنگی مناسب ،  رهبرانی با تفکر استراتژیک که قادر به حل ساختیافته پیچیده ترین مسائل باشند ، صرفا نمونه هایی اندک از پاسخ های داده شده در این رابطه خواهد بود . تمامی موارد فوق به روش ها ، چارچوب ها و پتانسیل های بالقوه  خوب و مناسبی در کسب و کار می باشند که جملگی از یک نقطه سرچشمه می گیرند : وجود یک فونداسیون قوی برای داده با کیفیت بالا. شناسایی داده های حیاتی در هر کسب و کار یکی از الزامات اولیه و مهم هر چارچوب مدیریت کیفیت داده است .

مدیریت کیفیت داده (4)
منتشر شده در تاریخ : ۱۵ / ۱۲ / ۱۳۹۵| نوع منبع : اینفو پیک| گروه: کیفیت داده مولف محمد جواد سخایی,
مدیریت کیفیت داده یکی از فعالیت های مهم جهت تبدیل داده به یک دارایی ارزشمند در یک سازمان است تا تصمیم گیرندگان بتوانند بر اساس داده درست و به روز تصمیمات استراتژیک خود را اتخاذ نمایند . مهمترین رسالت یک برنامه مدیریت کیفیت داده ، برنامه ریزی ، پیاده سازی و کنترل فعالیت هایی جهت سنجش ، ارزیابی ، بهبود و اطمینان از مناسب بودن داده برای کسب وکار با توجه به اهداف استراتژیک یک سازمان است . قطعا اگر نتوان داده حیاتی یک سازمان را شناسایی و سطح کیفی آن را اندازه گیری کرد ، نمی توان ادعای مدیریت آن را داشت و در مسیر بهبود آن گام برداشت .

مدیریت کیفیت داده (3)
منتشر شده در تاریخ : ۱۰ / ۱۲ / ۱۳۹۵| نوع منبع : اینفو پیک| گروه: کیفیت داده مولف محمد جواد سخایی,
داده خام دارای نقش انکار ناپذیری در تصمیم گیری است چراکه ماده اولیه تولید بینش را تامین می نماید تا بتوان در ادامه به کمک یک موتور تصمیم گیری ، بهترین و به روز ترین تصمیمات را اتخاذ کرد . صرف تصمیم گیری درست نشان دهنده موفقیت در انجام یک کار نیست و می بایست فاصله بین تصمیم گیری تا اقدام مناسب و سریع را به حداقل مقدار خود رساند . اگر از زاویه فوق به داده نگاه کنیم به تاثیر کیفیت داده در تصمیم گیری درست و به روز بیش تر واقف می شویم . تمامی سازمان ها صرفنظر از ماموریت خود ، بر اساس داده تصمیمات متعددی را خصوصا در ارتباط با مشتریان خود اتخاذ می نمایند . تصمیم گیری صحیح در گروه داده خوب است و داده خوب در گرو یک رویکرد موثر در خصوص مدیریت کیفیت داده است .

مدیریت کیفیت داده (2)
منتشر شده در تاریخ : ۰۶ / ۱۲ / ۱۳۹۵| نوع منبع : اینفو پیک| گروه: کیفیت داده مولف محمد جواد سخایی,
کیفیت پایین داده یکی از دلایل اصلی شکست تعداد زیادی از پروژهای فناوری اطلاعات است. سازمان هایی که نگران مشتریان ، سود و زیان ، کارکنان و آینده خود می باشند ، می بایست نگران کیفیت داده محیط کسب و کار خود باشند . داده با کیفیت بالا یک سرمایه ارزشمند است که می تواند افزایش سطح رضایت مشتریان ، بهبود درآمد و سودآوری را به دنبال داشته باشد و در نهایت به یک مزیت رقابتی استراتژیک تبدیل گردد .