منابع  

نوع منبع




گروه














مولف
Data pager
Data pager
rtl
تعداد نمایش در هر صفحه
PageSizeComboBox
select
تعداد رکوردهای موجود: 124
ضرورت توجه جدی به کیفیت داده ها
منتشر شده در تاریخ : 1398/5/27| نوع منبع : مقاله| گروه: کیفیت داده مولف محمد جواد سخایی,
کیفیت داده ، یک مفهوم نسبی است که با توجه به ماهیت هر کسب و کار می توان به آن یک نگاه واقع گرایانه و متفاوت داشت . به عبارت دیگر ، زمانی ارزش کیفیت یک عنصر داده ( Data Elements ) بهتر مشخص می شود که ما آن را به هر دلیلی از دست داده باشیم. به عنوان نمونه، زمانی که درگیر کیفیت عناصر داده ای نظیر کدملی ، آدرس مشتری و یا مانده حساب مشتری می شویم و بین آنچه که داریم و آنچه که دوست داریم داشته باشیم ، مقایسه ای می کنیم تازه متوجه ارزش کیفیت داده در خصوص عناصر داده می شویم .

تاثیر اقتصادی جلسات غیرمفید در سازمان ها
منتشر شده در تاریخ : 1398/5/17| نوع منبع : مقاله| گروه: سایر مولف محمد جواد سخایی,
امروزه در هر کسب و کار با واژگان و اصطلاحات متعددی برخورد می کنیم که هر یک دارای بار معنایی مختص به خود می باشند . در صورتی که در زمان استفاده از یک واژه و یا اصطلاح با برداشت ها و تفاسیر مختلفی از آن در یک سازمان مواجه شویم و عملا بر روی آن یک توافق جمعی وجود نداشته باشد ، علاوه بر از دست دادن زمان و افزایش اصطکاک سازمانی ، در تدوین و اجرای فرآیندهای مرتبط با آن واژه و یا اصطلاح نیز دچار مشکل خواهیم شد.

چرایی و چگونگی استفاده از مدل ها ، چارچوب ها و به روش ها
منتشر شده در تاریخ : 1398/5/17| نوع منبع : مقاله| گروه: سایر مولف محمد جواد سخایی,
به نظر در خصوص چرایی استفاده از مدل ها ، چارچوب ها ، به روش ها و استانداردها در سازمان ها و با توجه به ماهیت و جنس هر کسب و کار، کمتر دارای مشکل و یا چالش بخصوصی باشیم و به ضرورت استفاده از آنها رسیده ایم ولی لازم است در خصوص چگونگی استفاده از آنها دچار هیجان و شیفتگی بیش از حد نشویم ( دامنه افراط یا تفریط) و با یک رویکرد راهبردی صحیح در خصوص چگونگی استفاده از آنها تصمیم گیری کرد . DMBOK ، یکی از مدل های مطرح جهت مدیریت داده می باشد که در این مطلب سعی می کنیم از زاویه دیگر به چگونگی استفاده از آن اشاره نمائیم .

توییت های منتخب (3)
منتشر شده در تاریخ : 1397/12/29| نوع منبع : اینفو پیک| گروه: سایر مولف محمد جواد سخایی,
شبکه های اجتماعی روش ارتباط و تعامل افراد با یکدیگر را دستخوش تغییر و تحولات فراوانی کرده است . بدیهی است ، کسب وکارها نیز به دنبال استفاده حداکثری از این فرصت جدید باشند و تمایل به استفاده از شبکه های اجتماعی به عنوان کانال های جدید ایجاد درآمد افزایش یابد . هم اینک بسیاری از کسب و کارها بر این باورند که می توان از داده های شبکه های اجتماعی برای ایجاد ارزش استفاده کرد و می توان ردپای این باورها را در استراتژی  کسب و کارها به خوبی مشاهده کرد .

توییت های منتخب (2)
منتشر شده در تاریخ : 1397/12/28| نوع منبع : اینفو پیک| گروه: سایر مولف محمد جواد سخایی,
مدیریت جامع تجربه مشتری با تکیه بر داده های تولید شده حاصل از تماس و یا ارتباط مستقیم مشتری با سیستم های کسب و کار به تنهایی حاصل نمی گردد و در این مسیر به داده های به مراتب بیش تری نیاز می باشد . شبکه های اجتماعی و از جمله توییتر یکی از منابع ارزشمند در این راستا می باشند که می توان از آنها به عنوان یک منبع عظیم داده با هدف ایجاد ارزش برای کسب و کار استفاده کرد.