منابع  

نوع منبع




گروه













مولف
Data pager
Data pager
rtl
تعداد نمایش در هر صفحه
PageSizeComboBox
select
تعداد رکوردهای موجود: 90
چرخه حیات تجزیه و تحلیل داده ( بخش پایانی)
منتشر شده در تاریخ : ۱۸ / ۰۶ / ۱۳۹۶| نوع منبع : مقاله| گروه: تجزیه و تحلیل مولف محمد جواد سخایی,
زندگی در عصر اطلاعات دستاوردهای مهم و متعددی را برای یکایک ما به دنبال داشته است . بنگاه های کسب و کار نیز از تحولات بیشمار عصر اطلاعات بی بهره نبوده اند و می توان به دو پیامد مهم آن اشاره داشت . اول این که فناوری این امکان را فراهم کرده است که بتوان حجم بالایی از داده ها را با مکانیزم های ساده جمع آوری کرد و به جرات می توان ادعا کرد که هم اینک ما با وفور نعمت داده مواجه هستیم . همین موضوع باعث ایجاد چالش درک این همه حجم داده برای سازمان ها شده است . پیامد مهم دوم فناوری این است که به افراد و سازمان های زیادی قدرت و توان تجزیه و تحلیل داده ها و تصمیم گیری بر اساس تجزیه و تحلیل کمی را داده است . تنها با تجزیه و تحلیل داده است که می توان از منابع ارزشمند داده خام در جهت ایجاد یک مزیت رقابتی برای سازمان خود استفاده کرد . ورود به دنیای جذاب و پر چالش تجزیه و تحلیل داده بدون تبعیت از یک چرخه حیات معتبر معنی ندارد . چراکه چرخه حیات ، رویکردی سیستماتیک جهت مدیریت و اجرای پروژه های تحلیلی را ارایه می نماید.

چرخه حیات تجزیه و تحلیل داده (6)
منتشر شده در تاریخ : ۱۷ / ۰۶ / ۱۳۹۶| نوع منبع : مقاله| گروه: تجزیه و تحلیل مولف محمد جواد سخایی,
به باور اغلب کارشناسان ، داده دارای پتانسیل لازم برای ایجاد مزیت رقابتی در سازمان ها می باشد ، مشروط به این که بتوان با تجزیه و تحلیل و استفاده مناسب از آن در فرآیندهای کسب و کار بالغ ، زمینه بالفعل شدن آن را فراهم کرد . داده هر سازمان می تواند منتج به ایجاد بینش و متعاقب آن تصمیمات و اقداماتی گردد که سایر سازمان ها قادر به انجام آن نمی باشند . داده بطور معمول مزایای مستقیم و یا کمتری را به خود اختصاص می دهد ، اما تجزیه و تحلیل مبتنی بر داده درست و به روز است که می تواند به ابزار رقابتی قدرتمندی برای سازمان ها تبدیل شود . در هنگامه ای که بسیاری از پایگاه های سنتی تمایز رقابتی تا حد زیادی از بین رفته است و یا حضورشان کم رنگ شده است ، استفاده حداکثری از داده های منحصربفرد و اختصاصی هر سازمان با هدف ایجاد بینش می تواند به یک منبع قدرتمند تمایز رقابتی تبدیل شود . این مهم حاصل نمی گردد مگر با تجزیه و تحلیل داده و تبعیت از یک چرخه حیات معتبر .

مدیریت داده : اصول ، چالش ها و چارچوب ها (3)
منتشر شده در تاریخ : ۰۲ / ۰۶ / ۱۳۹۶| نوع منبع : مقاله| گروه: استراتژی داده مولف محمد جواد سخایی,
وجود یک تفکر استراتژیک داده در پس برنامه مدیریت داده در یک سازمان بسیار حیاتی است . تفکری که شالوده آن می بایست به خوبی با استراتژی سازمانی و استراتژی فناوری اطلاعات همسو گردد تا بتوان با استناد به یک روش ساختارمند ، ایجاد ارزش در سازمان را نهادینه کرد. توجه به اصول مدیریت داده ، چالش های مدیریت داده با توجه به رفتار و ماهیت ذاتی داده و همچنین استفاده از چارچوب ها ، مدل ها و به روش های شناخته شده می تواند مسیر مدیریت داده در یک سازمان را هموار نماید

مدیریت داده : اصول ، چالش ها و چارچوب ها (2)
منتشر شده در تاریخ : ۰۷ / ۰۵ / ۱۳۹۶| نوع منبع : مقاله| گروه: استراتژی داده مولف محمد جواد سخایی,
بسیاری از سازمان ها به ارزش داده به عنوان یک دارایی حیاتی پی برده اند . داده و اطلاعات می تواند به یک سازمان بینش لازم در موارد متعددی نظیر مشتریان ، محصولات و سرویس ها را ارایه نماید . داده و اطلاعات می تواند نوآوری در یک سازمان را تقویت کرده و به آنها جهت نیل به اهداف استراتژیک کمک نماید . علی رغم این باور ذهنی، صرفا تعداد اندکی از سازمان ها به طور فعال ، جدی و هدفمند مدیریت داده را به عنوان یک دارایی بگونه ای انجام می دهند که بتوان بطور مستمر از آن ارزشی را استخراج کرد . استخراج ارزش از دل داده در خلا و یا به طور تصادفی محقق نمی گردد و نیازمند تلاش ، برنامه ریزی ، هماهنگی و تعهدی فراگیر در سرتاسر سازمان است . مدیریت داده ، مستلزم مدیریت و رهبری است و با اما و اگرها و دل به حوادث سپردن نمی توان به انتظار ایجاد ارزش از داده نشست .

مدیریت داده : اصول ، چالش ها و چارچوب ها (1)
منتشر شده در تاریخ : ۰۵ / ۰۵ / ۱۳۹۶| نوع منبع : مقاله| گروه: استراتژی داده مولف محمد جواد سخایی,
مدیریت داده می بایست بر اساس روش های استانداردی صورت پذیرد تا بتوان ضمن پایبندی به اصول اولیه داده با چالش های پیش رو نیز به درستی برخورد کرد . استانداردسازی مدیریت داده از یک طرف به متخصصان مدیریت داده کمک می کند تا بتوانند به طور موثر و پیوسته وظایف خود را انجام دهند و از طرف دیگر ، فرصت پی بردن به ارزش داده و مشارکت در فعالیت های مدیریت داده را برای رهبران سازمان ها فراهم می نماید . آشنایی با اصول مدیریت داده ، چالش های پیش رو و همچنین چارچوب های موجود برای مدیریت داده از اقدامات اولیه و اساسی برای حرکت به سمت مدیریت ساختارمند داده در یک سازمان است .