منابع  

نوع منبع




گروه














مولف
Data pager
Data pager
rtl
تعداد نمایش در هر صفحه
PageSizeComboBox
select
تعداد رکوردهای موجود: 112
الزامات مدیریت زنجیره تامین داده
منتشر شده در تاریخ : ۰۱ / ۰۶ / ۱۳۹۷| نوع منبع : مقاله| گروه: حاکمیت داده مولف محمد جواد سخایی,
ورود به دنیای گسترده و پیچیده مدیریت داده بدون داشتن یک تفکر راهبردی راه به جایی نخواهد برد .تفکری که می بایست آثار آن را در طول زنجیره تامین داده به خوبی مشاهده کرد . داده در یک سازمان زمانی ارزشمند خواهد بود که مصرف کنندگان بتوانند آن را به سرعت پیدا نمایند ، به آن اعتماد کنند و آن را درک کنند . برای نیل به اهداف فوق ، می بایست در طول زنجیره تامین داده اتفاقات مهم متعددی رخ دهد که قطعا یکی از حیاتی ترین آنها ، حاکمیت و یا حکمرانی داده می باشد. اگر به دنبال ارتقاء سطح هوشمندی کسب و کار خود هستیم ، می بایست از یک موتور تجزیه و تحلیل قدرتمند با داده با کیفیت بالا استفاده کنیم ، داده ای که دستاورد یک تفکر جامع ، هدفمند و راهبردی مدیریت داده است که به خوبی و با اقتدارتوسط یک نظام جامع حکمرانی داده در طول زنجیره تامین داده نظارت ، هدایت و کنترل می گردد .

ضرورت ایجاد یک استراتژی تجزیه و تحلیل داده
منتشر شده در تاریخ : ۰۸ / ۰۴ / ۱۳۹۷| نوع منبع : مقاله| گروه: تجزیه و تحلیل مولف محمد جواد سخایی,
امروزه نقش و اهمیت داده در کسب و کارها بر هیچ کسی پوشیده نیست . به دفعات می شنویم و یا می خوانیم که داده یک دارایی ( asset ) است و از مزایای متعدد آن صحبت می کنیم . علی رغم این واقعیت درست ، در اغلب موارد ، همه چیز را در حد یک شعار زیبای درج شده بر روی یک اسلاید جذاب پاورپوینت خلاصه می کنیم و برای تحقق آن ، راه حل و یا راهکاری را ارایه نمی کنیم و یا مسیری مملو از سنگ فرش های شعارگونه ( طرح ها و یا برنامه ها ) را به عنوان نسخه نهایی تجویز می کنیم . به نظر ، شاید بهتر است گفته شود که داده می تواند به یک دارایی ارزشمند تبدیل شود و یا داده دارای این ظرفیت است که بتواند به یک دارایی راهبردی در یک سازمان تبدیل شود و برای صرف فعل توانستن نیز نسخه ای درست و واقعی متناسب با سطح بلوغ و توانمندی یک سازمان را تجویز کرد.

با طرحی نو به استقبال تغییر برویم
منتشر شده در تاریخ : ۰۱ / ۰۱ / ۱۳۹۷| نوع منبع : مقاله| گروه: سایر مولف محمد جواد سخایی,
اگر می خواهیم موفقیت را صرفا آرزو نکنیم بلکه آن را به دست آوریم ، اگر می خواهیم به موفقیت دیگران غبطه نخوریم بلکه آن را فرصتی برای تحول خود بدانیم ، اگر می خواهیم از بودن رقیب در کنار خود لذت بریم ، اگر می خواهیم فعل خواستن را به درستی صرف کنیم و اگرهای فراوان دیگر ، می بایست تغییر را در سرلوحه زندگی خود قرار دهیم . زندگی بدون تغییر یعنی رکود ، یعنی درجا زدگی ، یعنی جمود ، یعنی در گذشته بودن، یعنی زیستن در یک حلقه بسته ، یعنی زندگی بدون امید ، یعنی همیشه یک فصل بودن ، یعنی در حسرت بهارماندن .

مدیریت داده های Master (بخش سوم)
منتشر شده در تاریخ : ۲۵ / ۱۲ / ۱۳۹۶| نوع منبع : مقاله| گروه: داده Master و Reference مولف محمد جواد سخایی,
یکی از ویژگی های مهم عصر حاضر، تولید سریع حجم بسیار بالایی از داده های مختلف در دنیای فیزیکی و دنیای دیجیتال است که از آن به نام سیلاب داده نام برده می شود . تاثیر این سیلاب بر کسب و کارها بسیار محسوس و ملموس می باشد . تعدادی برنده بازی خواهند بود و تعدادی دیگر بازنده . تنها با مدیریت جامع ، فراگیر و هدفمند این سیلاب داده است که می توان از آن در جهت ایجاد ارزش برای کسب و کار استفاده کرد و به اکسیر ماندگاری دست یافت. شناسایی و مدیریت داده های حیاتی برای هر کسب و کاری الزامی است، چراکه این نوع داده ها بین واحدهای مختلف کسب و کار ، فرآیندها و سیستم ها به اشتراک گذاشته می شود . با مدیریت داده های master ، می توان در جهت ایجاد و تقویت یک هسته هوشمند داده و شناخت دقیق و به روز موجودیت های اساسی کسب و کار بگونه ای حرکت کرد که داده را به یک دارایی و همچنین یک مزیت رقابتی برای کسب و کار خود تبدل کرد .

مدیریت داده های Master (بخش دوم)
منتشر شده در تاریخ : ۲۴ / ۱۲ / ۱۳۹۶| نوع منبع : مقاله| گروه: داده Master و Reference مولف محمد جواد سخایی,
اگر یک سازمان ، قرار است به یک سازمان داده محور تبدیل شود ، اگر به دنبال تصمیم گیری داده محور در یک سازمان می باشیم ، اگر نوآوری داده محور را دستور کار خود قرار داده ایم و اگر به دنبال یک کسب و کار داده محور می باشیم ، می بایست به داده و مدیریت آن توجه خاصی داشت . بدیهی است ، نقطه تمرکز مدیریت داده ، توجه به داده های حیاتی و از جمله داده های master و مرجع می باشد . داده هایی که اگر به درستی شناسایی و به درستی مدیریت گردند ، می تواند مزایای متعددی را برای یک سازمان به دنبال داشته باشد . مدیریت داده های master به دنبال آن است تا با یک رویکرد کاملا سیستماتیک ، مدیریت موجودیت های کلیدی کسب و کار در سراسر سازمان را انجام دهد .