منابع  

نوع منبع




گروه













مولف
Data pager
Data pager
rtl
تعداد نمایش در هر صفحه
PageSizeComboBox
select
تعداد رکوردهای موجود: 103
مزایای حاکمیت داده
منتشر شده در تاریخ : ۰۹ / ۱۰ / ۱۳۹۶| نوع منبع : مقاله| گروه: حاکمیت داده مولف محمد جواد سخایی,
حاکمیت داده به دنبال اطمینان از مدیریت مناسب داده می باشد . نظارت ، هدایت ، کنترل ، رفع اشکالات مرتبط با داده ، تصمیم گیری منسجم در خصوص داده ، تعیین نقش ها ، مسئولیت ها و پاسخ گویی در ارتباط با داده و پایش مستمر مدیریت درست داده ( بر اساس معیارهای تعریف شده ) از جمله مهمترین اقدامات ضروری به منظور اطمینان از مدیریت مناسب داده می باشد . تصمیم گیری بهتر ، افزایش بهره وری عملیاتی ، ارتقاء سطح کیفی داده ، قدرت تطبیق با مقررارت و الزامات قانونی ( داخلی و خارجی ) و افزایش درآمد از جمله مزایای یک برنامه حاکمیت داده می باشد . برای نیل به موفقیت و استفاده حداکثری از مزایای یک برنامه حاکمیت داده می بایست از بروز برخی اشتباهات متداول پیشگیری بعمل آورد .

حاکمیت داده و مشارکت کارکنان
منتشر شده در تاریخ : ۰۷ / ۱۰ / ۱۳۹۶| نوع منبع : مقاله| گروه: حاکمیت داده مولف محمد جواد سخایی,
طنین موفقیت یک برنامه حاکمیت داده در سراسر سازمان به گوش خواهد رسید و بخش های متعددی را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد . نشاندن داده در جایگاه واقعی خود و تبدیل آن به یک دارایی ارزشمند ، آرزوی هر بنگاه کسب و کار در عصر حاضر است . آرزویی که برای رسیدن به آن علاوه بر داشتن یک برنامه مدون و راهبردی حاکمیت داده ، می بایست همسفرانی داشت که به آن باور قلبی داشته باشند و نمود این باور در رفتار یکایک آنها مشهود و ملموس باشد . موفقیت در یک سازمان سرودی است که یکایک کارکنان در هر سطح و جایگاهی دارای نقشی مهم و تعیین کننده در نواختن آن به کمک یک رهبر توانمند می باشند .

مدل سازی داده (3)
منتشر شده در تاریخ : ۰۳ / ۱۰ / ۱۳۹۶| نوع منبع : مقاله| گروه: سایر مولف محمد جواد سخایی,
مدل سازی داده یکی از اجزاء حیاتی مدیریت داده است . فرآیند مدل سازی مستلزم توجه سازمان به کشف و مستندسازی میزان و نحوه مناسب بودن داده ها می باشد . یک سازمان به کمک مدل سازی داده قادر خواهد بود که نسبت به دارایی های داده خود شناخت مناسب و جامعی را پیدا نماید. بدون وجود مدل های داده با کیفیت و همسو با نیازهای کسب و کار ، امکان ایجاد ارزش از داده وجود نخواهد داشت . پیامدهای یک مدل داده برای یک سازمان بسیار گسترده و طولانی مدت می باشد. به عنوان نمونه ، داستان داده با کیفیت بالا از مدل های داده با کیفیت بالا شروع می شود. یک مدل داده خوب می تواند باعث ایجاد یک برنامه خوب گردد و یک مدل داده بد ، می تواند باعث تولید یک برنامه ناقص الخلقه در سازمان گردد.

مدل سازی داده (2)
منتشر شده در تاریخ : ۰۲ / ۱۰ / ۱۳۹۶| نوع منبع : مقاله| گروه: سایر مولف محمد جواد سخایی,
مدل های داده برای مدیریت موثر داده بسیار حیاتی می باشند . آنها یک واژگان مشترک حول و حوش داده را ایجاد می نمایند . ضبط و مستندسازی دانش موجود در ارتباط با داده و سیستم های سازمان ، ایفای نقش به عنوان یک ابزار ارتباطی اولیه در زمان انجام پروژه ها با هدف ایجاد یک زبان مشترک توصیفی از داده و روابط بین آنها و همچنین ارایه نقطه آغازین برای سفارشی سازی ، یکپارچه سازی و یا حتی جایگزین کردن یک برنامه از جمله اهداف مهم مدل سازی داده می باشد. یک مدل داده را می توان به منزله پلی در نظر گرفت که اطلاعات دنیای واقعی را به سیستم های پایگاه داده مرتبط می نماید . مدل سازی داده ، فرآیند یادگیری در رابطه با داده است و مدل داده نتایج نهایی فرآیند مدل سازی داده می باشد.

مدل سازی داده (1)
منتشر شده در تاریخ : ۰۱ / ۱۰ / ۱۳۹۶| نوع منبع : مقاله| گروه: سایر مولف محمد جواد سخایی,
ورود هدفمند به حوزه مدیریت داده مستلزم انجام کارهای درست متعددی به درستی است تا با شکل گیری مجموعه ای منسجم از اجزاء حیاتی ، بتوان این ادعا را داشت که داده به عنوان یک دارایی ارزشمند و در راستای ایجاد ارزش در یک سازمان به درستی مدیریت می گردد. استفاده از اکوسیستمی از چارچوب ها ، به روش ها و استانداردها برای مدیریت داده الزامی است . DMBOK ، یکی از چارچوب های مطرح در حوزه مدیریت داده است که با شناسایی مجموعه ای از حوزه های مختلف مدیریت داده ، سعی دارد که به مجموعه پرسش هایی که عموما با what شروع می شوند به خوبی پاسخ دهد. طراحی و مدل سازی داده یکی از حوزه های یازده گانه مدیریت داده در DMBOK است .