جزئیات  
عنوان توییت های منتخب (2)
نوع منبع اینفو پیک
گروه سایر
تاریخ انتشار 1397/12/28
خلاصه مدیریت جامع تجربه مشتری با تکیه بر داده های تولید شده حاصل از تماس و یا ارتباط مستقیم مشتری با سیستم های کسب و کار به تنهایی حاصل نمی گردد و در این مسیر به داده های به مراتب بیش تری نیاز می باشد . شبکه های اجتماعی و از جمله توییتر یکی از منابع ارزشمند در این راستا می باشند که می توان از آنها به عنوان یک منبع عظیم داده با هدف ایجاد ارزش برای کسب و کار استفاده کرد.

داده و مشتریان دو دارایی ارزشمند هر کسب و کاری می باشند که هم افزایی آنها با یکدیگر می تواند تحولات گسترده ای را در یک کسب و کار رقم بزند . هر کسب و کاری که  دارای امکانات و توان بیش تری برای شناخت عمیق تر مشتریان باشد ، می تواند در طراحی و ارایه محصولات و خدمات به مشتریان هدف ، بسیار موثرتر و کارآمدتر نسبت به رقبا عمل نماید و هر اندازه که بتوان در ارتباط با مشتریان داده های بیش تر و مناسب تری را جمع آوری کرد ، امکان شناخت جامع تر مشتریان فراهم می گردد . مدیریت جامع تجربه مشتری با تکیه بر داده های تولید شده حاصل از تماس و یا ارتباط مستقیم مشتری با سیستم های کسب و کار به تنهایی حاصل نمی گردد و در این مسیر به داده های به مراتب بیش تری نیاز می باشد . شبکه های اجتماعی و از جمله توییتر یکی از منابع ارزشمند در این راستا می باشند که می توان از آنها به عنوان یک منبع عظیم داده با هدف ایجاد ارزش برای کسب و کار استفاده کرد. :   
  •  آگاهی از آخرین اتفاقات و رویدادهای صنعتی که در آن مشغول به کار می باشیم . 
  •  افزایش آگاهی رسانی در خصوص Brand محصولات و خدمات کسب و کار
  • ارایه به موقع و سریع خدمات پشتیبانی به مشتریان . بیش از 85 %   از کاربران شرکت های کوچک و متوسط عنوان کرده اند که به منظور پاسخ گویی سریع به مشتریان ،  شرکت ارایه دهنده خدمات و محصولات می بایست  نسبت به ارایه خدمات پشتیبانی از طریق توییتر اقدام نمایند .این کار باعث افزایش شهرت کسب و کارها و ایجاد روابط قوی تر و صمیمی تر با مشتریان می گردد .
  • گسترش شبکه مشتریان . به کمک توییتر می توان نسبت به توسعه شبکه مشتریان فعلی اقدام کرد و افرادی را که پتانسیل مشتری شدن را دارند شناسایی و برای جذب آنها به عنوان یک مشتری ، برنامه ریزی کرد .
  • ایجاد مدل های کسب و کار جدید . بازاریابی اجتماعی ، بانکداری اجتماعی و ... نمونه هایی از کسب و کارهای جدید با بکارگیری پتانسیل شبکه های اجتماعی نظیر توییتر می باشند .
بدیهی است برای حرکت موثر در مسیر تبدیل داده به یک دارایی ارزشمند  و همچنین استفاده حداکثری از ظرفیت شبکه های اجتماعی ، می بایست با یک رویکرد راهبردی به داده و تجزیه و تحلیل توجه گردد . تدوین استراتژی مدیریت داده و به دنبال آن  استراتژی تجزیه و تحلیل شبکه های اجتماعی ( در ذیل بحث کلان استراتژی تجزیه و تحلیل ) از مهم ترین و ضروری ترین اقدامات در این زمینه می باشد .


  استراتژی تجزیه و تحلیل شبکه های اجتماعی          
 استراتژی تجزیه و تحلیل شبکه های اجتماعی

 
 داشتن یک چشم انداز مناسب ، پیش نیاز تدوین هر گونه استراتژی   
  برای رسیدن به قله موفقیت ، وجود یک چشم انداز مناسب درایور اصلی تدوین استراتژی و به دنبال آن تعریف نقشه راه و در نهایت شکل دهی یک مدل عملیاتی مناسب است.با این نگاه به استقبال مدیریت داده در سطح یک سازمان برویم .

 چشم انداز ، پیش نیاز تدوین استراتژی         
شکل 1 : چشم انداز ، پیش نیاز تدوین استراتژی


 ضرورت مدیریت داده با یک تفکر راهبردی
  مدیریت داده را با یک تفکر راهبردی شروع کنیم تا مجبور نشویم از نسخه های یکسان برای درمان نقاط درد مختلف کسب و کار استفاده کنیم و علی رغم هدر دادن فرصت ها و منابع یک سازمان،از آن به عنوان یک رویداد شگفت انگیز در رزومه کاری خود یاد کینم!
 
 عدم استفاده از نسخه های مشابه برای برخورد با مسایل مختلف        
شکل 2 : عدم استفاده از نسخه های مشابه برای برخورد با مسایل مختلف

نیاز به استراتژی قبل از ورود به سرزمین مدیریت داده   
 با چه رویکردی وارد زمین  مدیریت داده می شویم.توماس بورک (نفر دوم از سمت چپ) در المپیک آتن 1896 و در مسابقه 100 متر سرعت به خوبی می دانست برای کسب مدال طلا چگونه کار خود را آغاز کند.برای ناکامی خود به دنبال یافتن بهانه در جیب دیگران نباشیم.
 نیاز به استراتژی قبل از ورود به سرزمین مدیریت داده        
شکل 3 : نیاز به استراتژی قبل از ورود به سرزمین مدیریت داده

   فابک - توئیتر   سایر توئیت ها