جزئیات  
عنوان توییت های منتخب (1)
نوع منبع اینفو پیک
گروه سایر
تاریخ انتشار 1397/12/27
خلاصه یکی از تحولات بزرگ سالیان اخیر ظهور انواع و اقسام شبکه های اجتماعی است که هر یک دارای ماموریت و کارکرد مختص به خود می باشند . هم اینک ، این نوع شبکه ها در طی روز پذیرای میلیون ها کاربر می باشند که هر یک با توجه به علایق خود اقدام به انتشار محتوا به اشکال گوناگون می نمایند . توییتر، لینکدین و  فیسبوک نمونه هایی در این زمینه می باشند.

یکی از تحولات بزرگ سالیان اخیر ظهور انواع و اقسام شبکه های اجتماعی است که هر یک دارای ماموریت و کارکرد مختص به خود می باشند . هم اینک ، این نوع شبکه ها در طی روز پذیرای میلیون ها کاربر می باشند که هر یک با توجه به علایق خود اقدام به انتشار محتوا به اشکال گوناگون می نمایند . توییتر، لینکدین و  فیسبوک نمونه هایی در این زمینه می باشند . توییتر یک سرویس خبری و شبکه  اجتماعی آنلاین است که کاربران می توانند پیام های خود را تحت عنوان "توییت" ارسال و با آنها ارتباط برقرار نمایند .اولین توییت در سال 2006 توسط Jack Dorsey یکی از بنیانگذاران توییتر ارسال گردید . از سال 2006 تا سال 2009 حجم توییت های ارسالی با نرخ بسیار بالایی رشد کرد : روزانه  1400 %  و سالانه  1000 %  . در گذشته حداکثر اندازه هر توییت 140 کاراکتر بود ولی این محدودیت در سال 2017 برطرف گردید و هم اینک برای اکثر زبان های طبیعی در سطح دنیا ، این میزان  دو برابر گردیده است . هم اینک ، توییتر دارای بیش از 345 میلیون کاربر فعال است که به طور متوسط در یک ثانیه بیش از 8400 توییت ارسال می نمایند . در شکل 1 ، درصد رشد توییتر در بازه زمانی 2007 تا 2013 نشان داده شده است .

 درصد رشد توییتر         
شکل 1 : درصد رشد توییتر( منبع : internetlivestats.com )

زمانی که از منظر داده به این نوع شبکه ها نگاه کنیم ، به جرات می توان ادعا کرد که هم اینک شبکه های فوق به یک منبع عظیم از داده تبدیل شده اند و بسیاری از کسب و کارهای نوپا و یا قدیمی با تکیه بر داده های تولید شده در آنها مدل کسب و کار خود را ایجاد و یا تغییر می دهند .
در پایان سال 1397 و در طی سه بخش گزیده ای از مطالب منتشر شده بر روی توییتر  جهت استفاده کاربران سایت فابک بازنشر می گردد .

 ضرورت یادگیری مستمر و هدفمند  
 ما می بایست یاد بگیریم که چگونه یاد بگیریم زندگی در عصر اطلاعات و انقلاب داده مستلزم یک شیفت پارادایم جدی در خصوص تمامی مراحل فرآیند یادگیری است.مدیریت داده را با یک رویکرد صحیح یادگیری شروع کنیم . بزرگترین دشمن دانش ، نه جهل که توهم دانش است.

 اهمیت یادگیری در عصر اطلاعات         
شکل 1 : اهمیت یادگیری در عصر اطلاعات


 ضرورت استفاده از افراد با توانمندهای لازم در هر لایه سازمانی
 با نگاه عملیاتی محض نمی توان داده را به یک دارایی ارزشمند در یک سازمان تبدیل کرد.این کار مستلزم یک تفکر راهبردی به مدیریت داده می باشد.آفرینش یک تابلوی بزرگ ، شفاف و دقیق از مقصد مطلوب و استفاده از آن به عنوان قطب نمای حرکت ، مستلزم یک نگاه راهبردی در خلق یک اثر سازمانی ماندگار است.
 
 ستفاده از افراد متناسب با توانمندی آنها و انتظارات هر لایه       
شکل 2 : استفاده از افراد متناسب با توانمندی آنها و انتظارات هر لایه

ضرورت توجه به مدیریت داده در طول زنجیره تامین داده  
توقف بیش از حد در برخی ایستگاه ها ، مانع رسیدن به مقصد نهایی از قبل برنامه ریزی شده می گردد . نمی توان با توقف طولانی در یک ایستگاه کوچک ، امید رسیدن به یک هدف بزرگ را داشت . مگر این که ایستگاه کوچک ،همان منزل گاه نهایی ما باشد.
 مدیریت داده در طول زنجیره تامین داده        
شکل 3 : مدیریت داده در طول زنجیره تامین داده

   فابک - توئیتر   سایر توئیت ها